Aletes de pollastre amb verdures
INGREDIENTS
1 kg d’aletes de pollastre
1 ceba gran
2 grans d’all
1 manat d’alls tendres
1 pebrot verd
Oli d’oliva verge extra
Sal i pebre
(Opcional) un raig de vi blanc o brou
Comença netejant i salpebrant les aletes de pollastre. En una paella gran o cassola, amb un bon raig d’oli d’oliva, enrosseix-les a foc mitjà-alt fins que quedin ben daurades per totes bandes. Un cop fetes, retira-les i reserva-les.
A la mateixa cassola, afegeix una mica més d’oli si cal i incorpora la ceba tallada a juliana. Deixa-la coure a foc mitjà fins que estigui ben tova i lleugerament daurada. Tot seguit, afegeix els grans d’all picats i els alls tendres tallats a trossos, i cuina-ho un parell de minuts perquè desprenguin tot l’aroma.
Incorpora el pebrot verd tallat a tires i deixa que es vagi estovant amb el sofregit durant uns minuts més. Quan totes les verdures estiguin ben integrades, torna a posar les aletes a la cassola.
Si vols, en aquest punt pots afegir un raig de vi blanc o una mica de brou, deixar que evapori l’alcohol i després tapar la cassola. Deixa-ho coure a foc suau uns 15-20 minuts perquè les aletes s’acabin de fer i agafin tot el sabor de les verdures.
Finalment, rectifica de sal i pebre i serveix ben calent.

