Pilotilles amb col
RACIONS
per a 4 persones
PREPARACIÓ
30 minuts aprox.
INGREDIENTS
16 pilotilles amb tela
1 col pell de galàpet petita
1 porro
1 ceba
3 grans d'alls
Oli d'oliva verge extra
Sal
Pebre
Comencem posant una paella a escalfar amb un bon raig d'oli d'oliva verge extra, i hi incorporem els tres grans d'alls pelats. Un cop estiguin enrossits, els retirem.
Tallem la ceba petita o a la brunesa, i l'ofeguem a foc baix amb l'oli fins que sigui transparent i hi afegim el porro tallat també petit o a la brunesa. Tapem la paella perquè no agafi color.
Mentrestant, traiem el nervi central o les parts dures de la col, i tallem les fulles a juliana.
Quan estigui neta l'escaldem en una olla durant 1 o 2 minuts aproximadament.
Seguidament, afegim els alls que havíem retirat i ofeguem la col amb la resta del sofregit i deixem la paella tapada.
En una altra paella, marquem o enrossim les pilotilles a banda i banda, i quan estiguin a mig coure les incorporem amb la resta d'ingredients i deixem que coguin durant 10 minuts amb la paella tapada. Passats uns minuts, ja tenim el plat cuinat.